دکتر سیده سعیده اسدی

پی آر پی واژن

این مقاله مورد تایید خانم دکتر اسدی می‌باشد

زمان مطالعه: 7 دقیقه

پی آر پی واژن چیست؟

دوستان عزیز احتمالا شما روش درمانی PRP را برای جوانسازی پوست و مو شنیده اید. جالبه که بدونید پی ار پی واژن (prp) نیز همین کاربرد را دارد.قبل از اینکه پی آر پی واژن رو توضیح داده باشم٬ در مورد خود فرایند PRP یک توضیح ابتدایی عرض میکنم.

پی آر پی واژن چیست؟

پی آر پی (PRP) محفف کلمه (Plasma Rich Platelet) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت خون است. همانطور که ممکنه بدونید پلاکت ها یکی از اجزای اصلی خون هستند که در فعالیتهای مهمی چون انعقاد خون٬ فرایند تولید رگهای خونی در بافت٬ تکثیر سلولی و ترمیم بافت های آسیب دیده نقش دارند.

prp drasadi clinic.com  - پی آر پی واژن چیست؟
یکی از راههای جوانسازی واژن با پی آر پی است

در فرایند پی ار پی٬ مقداری از خون بیمار گرفته شده و در کیتهای مخصوصی قرار می گیرد. سپس با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ ٬ پلاکتهای خون از دیگر اجزای خون جدا شده و سپس برای تزریق به همان فرد آماده می گردد.

PRP در چه مواردی کاربرد دارد؟

موارد کاربردی پی آر پی بیشتر در جوانسازی پوست و موارد ترمیمی زخم و…و همچنین درمان طاسی سر یا ابرو یا تقویت موی سر به جهت جلوگیری از ریزش مو استفاده میشود. اما محققان دریافتند که جوانسازی با prp نیز از کاربردهای دیگر آن است.

یکی از عللی که محققان در پی یافتن راه حلی برای جوانسازی واژن گشتند مواردی مانند “ تمایل جنسی پایین بانوان” است که این موضوع رو پایین تر بیشتر توضیح میدم.

از دست دادن تمایلات جنسی یکی از مشکلاتی است که میلیونها خانم با آن دست به گریبان هستند. این مشکل هم زنان جوان هم بانوان مسن را درگیر میکند.

زنان جوان بعد از زایمان و افراد مسن در سالهای قبل از یائسگی دچار کاهش میل جنسی میشوند. علل کاهش میل جنسی ممکن است هورمونی یا ساختمانی، روحی روانی و یا مشکلات ارتباطی باشد.

کاهش تمایل جنسی

به طور اختصاصی تر میتوان گفت عللی که باعث کاهش تمایل جنسی میشوند عبارتند از:

  • کاهش تستوسترون و استروژن
  • خشکی واژن
  • عوارض داروها و بیماریهای مزمن
  • عدم بر انگیختگی توسط همسر
  • عذاب وجدان و استرس

دوستان عزیز یک زندگی جنسی سالم باعث کاهش استرس، بیماریهای قلبی و افزایش شادی و احساس سلامتی میشود.
لذا پی ار پی واژن روشی برای افزایش تمایلات جنسی و احساس لذت کاربرد دارد.

روش پی ار پی واژن اغلب در مطب ها قابل انجام است٬ روشی غیر دردناک و غیر تهاجمی میباشد. همانطور که در بالاتر توضیح داده شد٬ پلاکتهای خود فرد جدا میشود و در ناحیه واژن تزریق میگردد. کل این پروسه حدود یک ساعت طول میکشد.

فواید پی آر پی واژن چیست؟

  • درمان اختلالات جنسی
  • درمان خشکی و یا خارش واژن
  • درمان آتروفی واژن
  • تحریک بیشتر کلیتورها
  • نرم و جوان تر شدن پوست واژن
  • قوام یافتن و تنگ تر شدن پوست واژن
  • ارگاسم قوی تر
  • لذت جنسی بیشتر
  • افزایش قوای جنسی
  • کاهش درد در زمان مقاربت
  • کاهش یا رفع بی اختیاری ادرار

پیشنهاد میشود بخوانید: درمان بی اختیاری ادرار

نکات مهم:

۱- در روش پی آر پی٬ از خون خود فرد استفاده میشود٬ لذا هیچگونه امکان انتقال هپاتیت و HIV و … برای فرد وجود ندارد.

۲- این روش به صورت کاملا استریل و بسته انجام میشود پس خون با هوای آزاد در تماس نیست.

۳- استفاده از روش پی ار پی واژن در درصد کمی از افراد بی تاثیر است.

۴- برخی از بیمارانی که مبتلا به دیابت و یا مشکلات خونی هستند و یا داروهایی مانند آسپیرین مصرف میکنند٬ نباید از این روش استفاده کنند.

prp1 drasadi clinic.com  - پی آر پی واژن چیست؟
جوانسازی واژن با prp

منظور از پی آر پی واژن (PRP) چیست؟

پی آر پی واژن یا پلاسمای غنی از پلاکت که در واژن تزریق می‌شود، یک روش درمان عالی برای جوانسازی واژن به شمار می‌رود. همه ما شاهد این مسئله هستیم که امروزه کاهش میل جنسی و اختلال در عملکرد جنسی، میلیون‌ها زن را در دنیا تحت تاثیر قرار داده است. این اختلال بدون در نظر گرفتن سن، زندگی خانم‌ها و زنان زیادی را درگیر خود نموده است.

به طور کلی عوامل مختلف و زیادی وجود دارند که در ایجاد اختلال برانگیختگی جنسی زنان دخیل هستند. از این میان تغییرات هورمونی، روانی، فیزیکی و رابطه‌ای بسیار متداول بوده و بیشتر دیده می‌شوند. علت بروز چنین مشکلاتی هم خشکی واژن، استرس، کاهش سطح استروژن و تستوسترون، شرایط سلامتی مزمن و عوامل دیگر است.

prp 02 - پی آر پی واژن چیست؟

می‌توان بخش زیادی از این اختلالات و مشکلات را با روش پی آر پی واژن به راحتی درمان کرده و برطرف نمود. همچنین می‌توان با این روش زیبایی را مجددا به دستگاه تناسلی بازگرداند و اقدام به جوانسازی واژن نمود. پس از آن مشکلات جنسی، عاطفی، روانی و فیزیکی بسیاری از خانم‌ها به راحتی برطرف خواهد شد.

تزریق پی آر پی واژن به چه صورت انجام می‌شود؟

prp واژینال شامل پلاسمای غنی از پلاکت است که به دیواره بالایی واژن و کلیتوریس تزریق می‌شود. با تزریق این پلاسما به واژن، سلول‌های بنیادی شروع به تکثیر نموده و بافت جوان در ناحیه واژن شروع به رشد می‌کند. در نهایت کلاژن و الاستین در ناحیه واژینال افزایش یافته و منجر به تقویت جنسی، تحریک آسان‌تر، بهبود هیدراتاسیون واژن و ضخیم شدن بافت واژن می‌شود.

با تزریق پی آر پی واژن می‌توان مشکلات زیادی را برطرف نمود. زیرا این روش ساده، طبیعی و کم تهاجم نتایج عالی را برای خانم‌ها به همراه می‌آورد. این روش درمانی یک راه موثر برای بازیابی ایمنی توانایی برای رسیدن به اوج لذت جنسی خواهد بود. همچنین می‌توان بعد از تزریق پی‌آر‌پی به واژن، رطوبت این ناحیه را نیز افزایش داد و منجر به حساس‌تر شدن آن هم شد.

به طور کلی از میان هر 5 خانم، 2 نفر با مشکلاتی همچون ناراحتی در هنگام مقاربت، مشکلات رسیدن به ارگاسم، میل جنسی کم و ناتوانی در برانگیختگی مواجه هستند. با این حال تنها 14% از خانم‌ها می‌توانند در این زمینه با پزشک صحبت کرده و مشکل خود را بیان نمایند. بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که تجربه آنها قابل درمان نیست. از این رو بی‌خیال درمان آن می‌شوند. در حالی که می‌توان به راحتی این مشکلات را در آنها درمان و برطرف نمود.

چه کسانی کاندید مناسب استفاده از پی‌آرپی واژینال هستند؟

هر زنی که به دنبال تقویت قوای جنسی خود باشد، یا این که با مشکلاتی همچون خشکی واژن، میل جنسی کم و یا بی‌اختیاری ادرار مواجه است، می‌تواند اقدام به تزریق prp در واژن نماید. طبق آمار منتشر شده توسط مجله زنان و زایمان، تقریبا از هر 10 زن، یک نفر از اختلال برانگیختگی جنسی رنج می‌برد. همچنین از هر 20 نفر یک نفر با اختلال ارگاسم مواجه است.

پس خانم‌های بسیاری در دنیا وجود دارند که درگیر چنین مشکلاتی هستند. آنها نیاز دارند تا نزد یک پزشک متخصص اقدام به تزریق پی آر پی واژن نمایند. با تزریق این پلاسمای غنی قادر خواهند بود به راحتی تمام مشکلات جنسی خود را برطرف نمایند. آنها تنها با یک ساعت مراجعه به مطب پزشک می‌توانند اقدام به تزریق پی‌آرپی نموده و مشکلات خود را درمان کنند.

آیا تزریق پی‌آرپی واژینال دردناک است؟

باید بگوییم تزریق prp واژن ممکن است برای برخی از افراد دردناک باشد. از این رو پزشکان برای آنکه بیمار احساس درد نکند، از آرام‌بخش سبک استفاده می‌کنند. همچنین آنها می‌توانند به صورت ترکیبی با تزریق پلاسمای غنی در واژن مشکلات رحم، تخمدان و واژینال را در همان روز درمان نمایند. زیرا این روش درمانی برای برطرف کردن تمامی مشکلات سازگار و مناسب است.

prp 03 - پی آر پی واژن چیست؟

در واقع پی آر پی واژن نوعی داروی احیا کننده است که بعد از تزریق می‌تواند به مدت 14 ماه به این ناحیه از بدن کمک کند تا کلاژن سازی نماید. تنها کافیست افرادی که تمایل دارند اقدام به تزریق پی‌آرپی در ناحیه واژن خود نمایند، به پزشک متخصص مراجعه نمایند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوند که درمان آنها دشوار و حتی در برخی مواقع ناممکن باشد. پس بهتر است نزد هر پزشکی اقدام به تزریق پلاسمای غنی ننمایید.

آیا تزریق پی آر پی واژن عوارضی هم به همراه دارد؟

همه روش‌های درمانی در کنار مزایایی که دارند، با برخی عوارض هم همراه هستند. از این رو تزریق پی آر پی واژن  نیز ممکن است با برخی عوارض همراه باشد که از جمله این عوارض باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • احتمال برانگیختگی جنسی مداوم
  • رسیدن به ارگاسم خود به خود
  • برانگیختگی جنسی همراه با دفع ادرار
  • عفونت در ناحیه واژن
  • برجای ماندن جای زخم در محل تزریق
  • بروز واکنش‌های آلرژیک
  • قرمزی و التهاب در محل تزریق prp
  • بروز بی‌حسی دائمی در محل تزریق

هنوز عوارض تزریق پی‌آرپی واژینال در حال بررسی است. از این رو ممکن است افراد بعد از تزریق این روش با عوارض دیگری هم مواجه شوند. البته هیچ کدام از این عوارض دائمی نبوده و پس از مدتی برطرف می‌شوند. پس نیازی به نگران شدن نیست. اگر تزریق زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، مسلما بروز چنین عوارضی تا میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

جمع بندی

افرادی که تمایل دارند اقدام به تزریق پی آر پی واژن نمایند، باید در نظر داشته باشند که حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند. هر چه پزشک انتخابی برای این کار از تجربه بیشتری برخوردار باشد، تزریق در شرایط بهتری انجام خواهد شد. در نهایت نیز میزان عوارض ناشی از تزریق پی‌آرپی واژینال کاهش یافته و نتیجه نهایی بهتر خواهد شد. از این رو بهتر است آنها این مسئله را جدی گرفته و با دقت به آن توجه نمایند.

سوالات متداول

  1. چقدر زمان برای بهبودی بعد از تزریق پی آر پی به ناحیه واژن لازم است؟

افرادی که اقدام به تزریق پی آر پی واژن می‌نمایند، بعد از 2 الی 6 هفته می‌توانند شاهد بهبود تدریجی محل تزریق باشند. اما برای کسب نتیجه نهایی آنها نیاز به 6 الی 9 ماه زمان خواهند داشت.

  1. آیا تزریق پی آر پی واژن یک جایگزین مناسب برای عمل جراحی واژن است؟

خیر. نمی‌توانیم تزریق پی آر پی را یک روش جایگزین به شمار آوریم. اما افرادی که از این روش استفاده می‌کنند دیگر نیازی به انجام جراحی زیبایی واژن نخواهند داشت.

  1. برای تزریق پی آر پی چند جلسه مراجعه به پزشک لازم است؟

تعداد جلسات تزریق پی آر پی به ناحیه واژن بسته به شرایط بیمار تعیین می‌شود. از این رو این مسئله از شخصی به شخص دیگر متفاوت خواهد بود.

منابع:

https://www.precisionmdca.com/blog/what-are-the-benefits-of-the-prp-vaginal-injection/

https://www.fertilitycrete.gr/fertility-treatments/vaginal-prp-rejuvenation/#:~:text=What%20is%20the%20vaginal%20PRP,and%20%E2%80%9Cyounger%E2%80%9D%20tissue%20growth.

متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ زیبایی زنان

در مطب دکتر سعیده اسدی، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای درمانی، زیبایی و ترمیمی زنان به متقاضیان گرامی ارائه شود.

دیگر مقالات این دسته بندی

2 پاسخ

  1. دکتر عزیزمن برای همسرم سوال میکنم که شما پی ار پی هم انجام میدید؟ هزینه اش چقدره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *