دکتر سیده سعیده اسدی

پرده بکارت - دکتر سعیده اسدی

این مقاله مورد تایید خانم دکتر اسدی می‌باشد

زمان مطالعه: 9 دقیقه

پرده بکارت چیست؛ آشنایی با انواع پرده بکارت

در این مقاله قصد داریم تا درباره پرده بکارت صحبت کنیم. اینکه پرده بکارت چیست و انواع پرده بکارت آشنا شویم.

عناوین اصلی

بکارت و باکرگی یعنی چه؟

بکارت یا باکرگی به وضعیت شخصی اشاره دارد که تاکنون رابطه جنسی نداشته است. در اصطلاح عمومی، باکرگی به عدم تجربه جنسی شخص قبل از ازدواج اشاره دارد. این مفهوم به تاریخچه جنسی شخص مرتبط است و در فرهنگ‌های مختلف باکرگی ممکن است به عنوان یک ارزش فرهنگی مورد نظر قرار بگیرد.

از نظر پزشکی، باکرگی معمولاً به معنای عدم شکافتگی غشاء بکارت (هیمن) در ورودی واژن تا قبل از اولین رابطه جنسی است. اما مهم است به یاد داشته باشید که این غشاء ممکن است به علت ورزش یا فعالیت‌های جسمانی دیگر یا به صورت طبیعی در مراحل رشد جنین کمی پاره شده باشد.

مفهوم باکرگی معمولاً برای زنان بیشتر استفاده می‌شود، اما برای مردان هم مفهوم مشابهی وجود دارد که به عدم داشتن تجربه جنسی تاکنون اشاره دارد. اما توجه داشته باشید که مفهوم باکرگی در ارتباط با مردان به دلیل نبودن غشاء بکارت به کار نمی‌آید و معمولاً به دلیل تجربه جنسی نداشتن اشاره دارد.

«باکره» کسی است که هرگز رابطه جنسی نداشته است؛ هرچند آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، این مفهوم ساده نیست. این موضوع به این دلیل است که رابطه جنسی برای افراد مختلف، معنای متفاوتی دارد؛ بنابراین، بکارت و باکرگی نیز می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد.

یه سری از افراد اینطور فکر می‌کنند که داشتن رابطه جنسی به این معنا است که ورود آلت تناسلی در واژن برای اولین بار، باعث از دست رفتن پرده بکارت شده باشد؛ اما قبول این فکر، باعث می‌شود که انواع دیگر رابطه جنسی، از دایره تصور افراد خارج شود.

توضیحات صوتی دکتر سعیده اسدی در مورد پرده بکارت

باکره بودن حقیقی، به چه معنا می‌باشد؟

برخی افراد، رابطه جنسی آلت تناسلی در واژن نداشته‌اند؛ اما انواع دیگری از رابطه جنسی (مانند رابطه جنسی دهانی یا مقعدی) داشته‌اند، ممکن است خود را باکره ببینند یا نبینند. از سوی دیگر، افرادی همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا هستند و ممکن است هرگز رابطه جنسی آلت تناسلی واژن را نداشته باشند؛ اما احتمالاً فقط به این دلیل که رابطه جنسی آلت تناسلی در واژن نداشته‌اند، خود را باکره مادام‌العمر نمی‌بینند.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که تجاوز جنسی، به معنای رابطه جنسی نیست؛ رابطه جنسی فقط در صورتی صادق است که هر دو طرف، به انجام آن، رضایت داشته باشند. بنابراین، اگر کسی در نتیجه فشار یا اجبار، تحت انجام رابطه جنسی واژینال قرار گرفته باشد، ممکن است آن را به عنوان «از دست دادن باکرگی» ندانند.

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت (hymen)، یک بافت نازک و گوشتی است که در دهانه واژن قرار گرفته و نشان دهنده باکرگی در دختران است. در مورد این مفهوم، سردرگمی زیادی وجود دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند پرده بکارت کاملاً دهانه واژن را می‌پوشاند تا زمانی که باز شود؛ اما معمولاً اینطور نیست. در بیشتر مواقع، این پرده به طور طبیعی سوراخی به اندازه کافی بزرگ دارد که خون قاعدگی از آن بیرون بیاید و فرد بتواند راحت از تامپون استفاده کند.

برخی از افراد با بافت کم این پرده به دنیا می‌آیند که به نظر می‌رسد اصلا باکره نیستند و پرده‌ای ندارند. حتی در برخی موارد نادر نیز، افراد دارای نوعی از پرده هستند، که کل دهانه واژن آنها را می‌پوشاند؛ یا سوراخ پرده آن‌ها آنقدر کوچک است که ممکن است برای برداشتن بافت اضافی، نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند. درست مانند سایر اعضای بدن ما، پرده بکارت نیز برای هر فردی، کمی متفاوت با دیگری است.

در اولین باری که رابطه جنسی واژینال توسط شما انجام شود، این پرده می‌تواند باز شده و باعث درد یا خونریزی در ناحیه واژن گردد؛ اما این موضوع برای همه اتفاق نمی‌افتد. آن هم به این دلیل است، که راه‌های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است از طریق آنها، پرده باز شود. راه‌هایی از قبیل دوچرخه‌سواری، ورزش کردن، یا گذاشتن چیزی در واژن (مانند تامپون، انگشت یا اسباب‌بازی جنسی).

بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید، که وقت پرده بکارت شما باز شود، دیگر نمی‌تواند رشد کند یا خود را دوباره ترمیم کند. البته امروزه پزشکان و متخصصان زنان و زایمان بسیاری در کشور وجود دارند، که اقدام به ترمیم و دوخت پرده می‌نمایند؛ اما این مسئله هم به معنای بازگشت حالت پرده به شکل اولیه خود نخواهد بود. پس لازم است این نکته توسط تمامی دختران و زنان جامعه مد نظر قرار گیرد.

انواع پرده بکارت

پرده بکارت دارای اشکال مختلفی است و در هر بدن می تواند شکل متفاوتی داشته باشد. در این مطلب در مورد رایج ترین شکل پرده بکارت صحبت می کنیم.

  1. پرده بکارت مسدود بدون سوراخ
  2. پرده بکارت با سوراخ کوچک (پرده بکارت حلقوی)
  3. پرده بکارت ارتجاعی یا هلالی
  4. پرده بکارت دارای ستون (پرده بکارت سپتیت)
  5. پرده بکارت نوع غربالی

در ادامه به توضیح هریک میپردازیم.

پرده بکارت مسدود بدون سوراخ

این حالت ممکن است هنگام تولد تشخیص داده شود ولی اغلب در دوران نوجوانی و بلوغ تشخیص داده میشود. در این مدل٬ پرده بکارت در حین تولد نوزاد دختر٬ سوراخی ایجاد نمیشود و مسدود میماند.

این حالت یک غشای نازک است که کامل روی واژن را میپوشاند در نتیجه خون قاعدگی نمیتواند خارج شود و بنابراین خون را به سمت عقب پس میزند و در شکم ایجاد توده میکند که منجر به درد شکم و کمر میشود، حتی گاهی فرد ممکن است درد هنگام حرکات روده و مشکل هنگام ادرار کردن داشته باشد. درمان آن یک جراحی کوچک است که بافت اضافه برداشته میشود.

پرده بکارت با سوراخ کوچک (پرده بکارت حلقوی)

در این حالت یک سوراخ خیلی کوچک دارد که باعث میشود خون قاعدگی به خارج راه پیدا کند اما این دختران نمیتوانند از تامپون استفاده کنند یا اگر بتوانند تامپون بگذارند هنگام خروج تامپون که پر از خون شده است به مشکل بر میخورند. در این مورد هم درمان جراحی و برداشتن بافت اضافه هست.

در این نوع پرده بکارت٬ با دخول آلت مرد٬ پارگی رخ نمیدهد.

hymen types - پرده بکارت چیست؛ آشنایی با انواع پرده بکارت
انواع پرده بكارت با شکل

پرده بکارت ارتجاعی یا هلالی

این نوع پرده نیز ارتجاعی و انعطاف پذیر است و با دخول آلت مرد٬ یا خونریزی اتفاق نمیفتد و یا خیلی کم است.

پرده بکارت دارای ستون (پرده بکارت سپتیت)

در این حالت یک باند اضافه در قسمت وسط پرده بکارت وجود دارد که باعث میشود مدخل واژن دو سوراخ کوچک باشد. این دختران در گذاشتن و برداشتن تامپون مشکل دارند که درمان این مشکل هم یک جراحی کوچک و برداشتن بافت اضافه هست.

پرده بکارت نوع غربالی (پرده کریبریفرم)

پرده کریبریفرم، نوع دیگر از پرده است که به پرده بکارت غربالی یا آبکشی شناخته میشود. این نوع پرده بکارت به جای یک سوراخ چندین سوراخ ریز غربال مانند دارد، و فرم این نوع بافت همانند نام آن به صورت آبکش با حفرات بسیار ریز است که درمان این حالت هم همان جراحی و برداشتن بافت اضافه هست.

به جز این تقسیم بندی، پرده بکارت ممکن است خیلی نازک و قابل کش آمدن و یا ضخیم و سفت باشد.

آیا داشتن پرده بکارت، مساوی با باکره بودن است؟

برخی از مردم جامعه، بر این باور هستند که اگر پرده دختری باز باشد، نشان دهنده عدم باکره بودن او است؛ اما داشتن پرده بکارت و باکره بودن، با هم یکی نیستند و دو مفهوم جدا از هم به شمار می‌روند. برخی از افراد، با نوعی از پرده به دنیا می‌آیند که به طور طبیعی باز است؛ به علاوه، بسیاری از فعالیت‌های دیگر، به جز رابطه جنسی، می‌تواند منجر به ایجاد کشش در این پرده نازک ناحیه واژن نماید. بنابراین شما نمی‌توانید از روی ظاهر یا مشاهده وجود یا عدم وجود پرده، تشخیص دهید که آیا فردی قبلاً رابطه جنسی داشته است یا خیر.

میانگین سنی از دست دادن باکرگی در دختران

میانگین سنی افرادی که پرده بکارت خود را از دست می‌دهند، 18 سال است. گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که همه در مدرسه این کار را انجام می‌دهند؛ اما معمولاً این درست نیست. فقط نیمی از دانش‌آموزان دبیرستانی که می‌گویند رابطه جنسی واژینال داشته‌اند، واقعاً این کار را انجام داده‌اند.

انتخاب تجربه رابطه جنسی برای اولین بار، یک تصمیم بزرگ است که بسیار شخصی است. افراد در این باره، به چیزهای مختلفی فکر می‌کنند؛ اعتقادات مذهبی، معنوی و اخلاقی، خانواده و ارزش‌های شخصی، میل، عشق یا روابط عاطفی. دلیل شما هر چه باشد، مهم است که صبر کنید تا مطمئن شوید که برای داشتن رابطه جنسی، کاملاً آماده هستید.

اکثر افرادی که در سنین نوجوانی، تجربه رابطه جنسی و از دست دادن پرده بکارت داشته‌اند، می‌گویند که ای کاش صبر می‌کردند. اگر قبلاً رابطه جنسی را شروع کرده‌اید و می‌خواهید آن را متوقف کنید، اصلاً اشکالی ندارد. فقط به این دلیل که قبلاً رابطه جنسی داشته‌اید، به این معنی نیست که باید دوباره آن را انجام دهید. افراد در هر زمان و به هر دلیلی می‌توانند از رابطه جنسی اجتناب کنند. برخی از افراد دیگر، ترجیح می‌دهند که هرگز رابطه جنسی نداشته باشند؛ این امر نیز، هیچ اشکالی ندارد.

جمع‌بندی

سعی کنید زیاد نگران دیگران و کارهای آن‌ها نباشید. وقتی پرده بکارت خود را از دست می‌دهید، به اندازه اینکه مطمئن شوید که شما و شریک زندگی‌تان برای رابطه جنسی آماده هستید، مشکل بزرگی وجود ندارد. اگر فقط به منظور تناسب اندام رابطه جنسی دارید، احتمالاً تجربه خوبی نخواهد بود. بهتر است برای داشتن رابطه جنسی، صبر کنید تا زمانی که کاملاً آماده انجام آن باشید؛ آماده بودن از این جهت که برای برخی از عواقب احتمالی رابطه جنسی (مانند بارداری یا بیماری‌های مقاربتی)، از قبل آمادگی داشته باشید.

حقایقی در مورد پرده بکارت

اشتباه

حقیقت

پرده بکارت یک لایه محافظ است که ورودی واژن را می پوشاند! پرده بکارت بافتی از بقایای جنینی است که در قسمت انتهایی واژن به صورت یک حلقه اطراف آن را احاطه کرده است
در صورت آنکه اولین رابطه جنسی خونریزی وجود نداشته باشد به این معنی است که آن دختر قبلا رابطه داشته است. به میزانی که رابطه جنسی با ملایمت انجام شود این امر سبب نرم شدن ناحیه تناسلی شده و احتمال خونریزی کاهش می یابد ولی برعکس آن نیز وجود دارد اگر دختر ترسیده باشد واژن خشک می شود و در روابط خشن احتمال خونریزی افزایش می یابد.
وجود پرده بکارت باعث درد حین رابطه می شود‌. پرده بکارت یک غشا نازک است که فاقد اعصاب حسی است و پاره یا باز شدن آن دردناک نیست علت درد ترس و سفت شدن عضلات واژن است.
وجود پرده بکارت باعث افزایش لذت جنسی برای مرد می شود. پرده بکارت آنقدر نازک است که هیچ حسی در مرد ایجاد نمی‌کند. آنچه منجر به ایجاد لذت جنسی در مردان می شود سفت بودن عضلات واژن و احساس تنگی است.
اگر نزدیکی وجود نداشته باشد به مرور پرده بکارت ترمیم می شود. این غشاء نازک اصلاً عروق خونی ندارد که بتواند ترمیم شود. لذا ترمیم خود به خودی وجود ندارد.
وجود پرده بکارت مانع از بارداری می شود! همانطور که خون قاعدگی از پرده بکارت عبور می کند، اسپرم هم می تواند از آن عبور کند و به رحم برسد. لذا بارداری با وجود پرده بکارت سالم هم امکان خواهد داشت.
حتی یکبار رابطه حین معاینه مشخص می شود. به علت اینکه پرده بکارت اشکال مختلفی دارد با چند بار رابطه ممکن است تغییری ایجاد نشود ولی حین معاینه متخصص زنان متوجه چین های واژن می شود در صورت آنکه فردی رابطه جنسی متعدد داشته باشد چین های واژن صاف می شود.

سؤالات رایج در مورد پرده بکارت

۱- سؤالی که مکرر پرسیده میشود این است پرده بکارت کجا قرار دارد؟ و پرده بکارت من چقدر عمق دارد و یا به اصطلاح میپرسند پرده من جلو است یا عقب؟!!!

باید گفته شود که پرده بکارت یک غشای نازک است که درست جلوی واژن قرار گرفته و در داخل واژن امتداد ندارد.

۲- پرده بکارت چگونه آسیب میبیند؟

بعضی از افراد سؤال میکنند که آیا با اسب سواری یا ورزشهایی که به این ناحیه فشار وارد میکند شکل پرده دوشیزگی (بکارت) تغییر میکند و یا آسیب میبیند؟

جواب منفی است تنها چیزی که ممکن است به جز نزدیکی به پرده بکارت آسیب برساند سقوط فرد بر روی اشیاء تیز مثلا هنگام سرسره آبی است همینطور گاهی خودارضایی موجب آسیب پرده می شود.

مدخل پرده بکارت با افزایش سن بزرگتر میشود. نزدیکی جنسی می تواند باعث کشیده شدن پرده بکارت و ایجاد سوراخ بزرگتر شود (در مورد پرده های ارتجاعی) یا اینکه باعث پارگی یا تغییر شکل آن شود.

درضمن پرده بکارت بعد از پاره شدن یا آسیب دیدن نمیتواند خود به خود ترمیم شود اما به روش جراحی هایمنورافی گاهی میتوان پرده را ترمیم کرد.

۳- علامت پاره شدن پرده بکارت چیست؟

پرده دوشیزگی یا بکارت یک غشاء نازک کاغذی است که پاره شدن آن درد یا احساسی ایجاد نمیکند. پاره شدن پرده ممکن است با خونریزی باشد یا هیچ خونریزیی هم وجود نداشته باشد.

hymen kk - پرده بکارت چیست؛ آشنایی با انواع پرده بکارت
خونریزی پرده بکارت در اولین پارگی بکارت

۴- آیا خود ارضایی میتواند باعث پاره شدن پرده بکارت شود؟

اگر خودارضایی با وارد کردن وسایل خاص یا انگشت به داخل واژن باشد طوری که کشش زیادی ایجاد شود احتمال پاره شدن پرده بکارت هست.

۵- آیا یکبار مقاربت میتواند پرده بکارت را از بین ببرد؟

بله یکبار مقاربت هم میتواند باعث پارگی پرده دوشیزگی شود ولی هرچه تعداد نزدیکی های جنسی بیشتر باشد پرده بیشتر باز میشود و به مرور زمان کامل از بین می رود.


پیشنهاد میشود بخوانید: جلوگیری از عفونت واژن بعد از رابطه

۶- چطور نوع پرده بکارت را تشخیص بدهیم؟

تشخیص سالم یا ناسالم بودن پرده و یا نوع پرده فقط با معاینه پزشک متخصص زنان با تجربه در این زمینه امکان پذیر است.

۷- مراقبت های بعد از پارگی پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک غشاء نازک و کاغذی است و پاره شدن آن مراقبت ویژه ای نمی خواهد. فقط شست و شوی معمولی با آب و یا یک شوینده ملایم کافی است.

۸- آیا پرده بکارت میتواند مانع از بارداری شود؟

خیر نمیتواند. اگر رابطه جنسی طوری باشد که با یک فشار ملایم سر آلت تناسلی بر روی واژن قرار بگیرد و مایع منی وارد واژن شود٬ بدون آنکه پرده آسیب ببیند بارداری میتواند اتفاق بیفتد. اسپرم حالت شناور داشته و در صورت آنکه با ناحیه تناسلی برخورد داشته باشد در اثر حرکت احتمال دارد که مایع منی از طریق حفره پرده بکارت وارد بدن شود و لقاح صورت گیرد و در نهایت بارداری رخ دهد.

۹- فایده و اهمیت پرده بکارت در بدن چیست؟

پرده بکارت در واقع بقایای جنینی از انتهای بافت واژن است و هیچگونه نقش و اهمیتی در بدن ندارد.

۱۰- آیا می شود پرده بکارت را ترمیم کرد؟

بله بعضی از جراحان پلاستیک جراحی ترمیم پرده را انجام میدهند. ولی باید گفت در هر صورت در معاینه ترمیم مشخص میشود.

۱۱- چه جراحی های زیبایی روی واژن و بکارت انجام میشود؟

الف: ترمیم پرده بکارت به شیوه پرینورافی
ب: جوانسازی واژن به شیوه های استفاده از لیزر مونالیزا تاچ٬ دستگاه RF ٬ کربوکسی تراپی
ج: عمل جراحی لبه های فرج٬ عمل لابیاپلاستی

 

منابع

https://www.plannedparenthood.org/learn/teens/sex/virginity

متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ زیبایی زنان

در مطب دکتر سعیده اسدی، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای درمانی، زیبایی و ترمیمی زنان به متقاضیان گرامی ارائه شود.

دیگر مقالات این دسته بندی

189 پاسخ

  1. سلام ببخشید من مجردم و چند روزی است ک شکمم درد میکند انگاری اب توی شکمم هست این ب پرده ربطی نداره ؟؟؟
    یا احتمال بارداری؟؟؟

    1. سلام، درد شکم و آب در شکم ربطی به پرده نداره. اگر که رابطه محافظت نشده داشته باشید احتمال بارداری هست ولی درد شکم حتما دلیل بر بارداری نیست.

  2. سلام وقتتون بخیر .ببخشید خانوم دکتر من پرده بکارتم از نوع حلقوی شل هست تو رابطه هم من هیچ خونی ندیدم آیا این طبیعی هست ؟فقط دوبارهست که بعد نزدیکی باهمسرم لکه دیدم دو روزه یبارم بعد ده روز قبل ک پریود شده بودم بعد نزدیکی دوباره پریود شدم علتش چی میتونه باشه؟ممنون

    1. سلام. بله ممکنه که بعضی از انواع پرده های بکارت هنگام رابطه هیچ خونریزی نداشته باشن
      در مورد اینکه خیلی زود پریود شدین اگه فقط یک بار باشه بررسی خاصی لازم نیست چون هر علتی مثل استرس، تغییرات آب و هوا … میتونه باعث این قضیه بشه ولی اگر این موضوع تکرارشونده بود حتما آزمایشات هورمونی و سونوگرافی انجام بدید

  3. سلام من باکره هستم و دوران عقدیم با همسرم رابطه سطحی داشتیم ولی دخول نبوده چند وقت پیش رفتم معاینه دکتر گفت پرده سالمه ولی زگیل تناسلی دارید من متوجه شدم از همسرم مبتلا شدم ایا به مرور زمان زگیل تناسلی به پرده بکارتم آسیب میزنه یانه؟؟بخاطر بیماری کرونا فعلا نرفتم درمان کنم ایا ممکنه پرده بکارتم تا درمان زگیل تناسلی آسیب ببینه،؟ خیلی مهمه برام راهنمایسم کنید

      1. سلام وقتتون بخیر.
        آیا وجود سوراخ در ناحیه ی پرده نشانه ی پارگی پرده هست؟ البته سوراخ
        کوچکی هست

  4. سلام خانوم دکتر عزیز . شما میتونید از روی عکس نوع پرده رو تشخیص بدید؟ امکانش هست براتون عکس بفرستم؟

      1. سلام من گیج شدم مطلب های زیادی در اینترنت در رابطه با بکارت خوندم وهریک نظرات متفاوتی دارند سوال من آیا انگشت به پرده آسیب میزنه یا نه مثلآ نیم بند

  5. سلام خسته نباشیدمن رفتم دکترزنان بهم گفت که پرده ی بکارتم ازنوع حلقوی هلالی یعنی چه؟

  6. من الان توی ۱۵ سال هستم و هنوز پریود نشدم و احساس میکنم که ناحیه ی تناسلیم بلند شده و جلو اومده و خیلی نگرانم که نکنه پریود نشم یا نکنه جلوی پرده بکارتم رو چربی گرفته باشه خیلی میترسم روی آیندم تاثیر بزاره و اصلا روم نمیشه که برم دکتر میشه لطفا یه نظری بدین؟؟خیلی نگرانم خیلی تو فکرم

  7. من با نامزدم رابطه سطحی دارم..اما موقع نزدیکی نیمی از آلتش وارد واژنم میشه اما نه خونی مشاهده میشه نه دردی حس میکنم..سوالم اینه آیا از قبل پردم پاره شده یا هنوز جا داره که با نزدیکی بیشتر پردم پاره شه..؟در خونوادمم تا به حال همچین موردی نبوده

  8. سلام من مجردم .به علت لکه بینی زیاد مراجعه کردم به متخصص زنان .و معاینه هم کرد و گفت زخم دارم و در مورد پرده بکارت گفت که از نوع حلقوی هست و شل هست.ازش پرسیدم دلیلش رو گفت احتمالا مادرزادی هست.دلیل شل بودن چی میتونه باشه؟
    ممنون و سپاسگزارم

      1. سلام . من میخواهم بدونم با چه چیزهایی پرده بکارت پاره میشه
        خواهش میکنم جواب بدین این برای من خیلی مهمه ممنون

  9. سلام من چند وقت عقد کردم با همسرم رابطه سطحی داشتیم یکی دوبار هم نصف آلت ب گفته خودش وارد شده ولی من هیچ دردی حس نکردم و خونی هم ندیدم آیا پرده من سالمه

  10. پرده بکارت نیمه ارتجاعی چه مدلی هستش؟ یه دکتر زنان به من گفت پرده بکارت نیمه ارتجاعی دارم

  11. سلام ایا ارگاسم در قاعدگی بدون مالش و وارد کردن چیزی به واژن باعث آسیب به پرده بکارت میشه؟

    1. سلام ببخشید من ی دختر ۱۶ ساله هستم و میخواستم بدونم اگه مرد فقط اندام خودش روی واژن زن بکشه این باعثه پارگی پرده بکارت میشود

  12. برای گواهی سلامت پرده بکارت ک نزدیک عروسی میخوام برم باید ب پزشکی قانونی رف یا دکتر متخصص زنان

  13. سلام .۲۸ مهر باید پریود میشدم و یک هفته قبلش لک دیدم و فردای روزی ک لک داشتم رابطه جنسی سطحی داشتم و چیزی تا حالا درون واژنم نشده و وقتی رابطه جنسی صورت گرفته فرداش تا ۷ یا ۸ روز مداوم لک دیدم تا امروز ک ۵ ابان هس هنوز پریود نشدم الان اون لک چی هس
    ایا پردم اسیب دیده و خودم ک دیدم اونجا رو باز کردم یک لایه صورتی باریک ک زیرش سوراخ وجود دارد و ته این سوراخ ک ب اون باریکه وصل میشه ی خورده انگار پاره هس و انگاری توی سوراخ رو میشه دید ایا این ب معنی ک پرده پاره شده
    من تا حاالا چیزی وارد واژنم نشده و ارتباطمونم کاملا سطخی بوده

    1. درمورد علت لکه بینی باید آزمایشات هورمونی و تست بارداری و سونوگرافی بدید.
      در مورد پارگی پرده فقط با معاینه مشخص میشه

  14. سلام ممکن است بعد از داخل شدن آلت مرد خونریزی در دختر ایجاد نشود یا بعد از ۶ساعت خونریزی داشته باشد

      1. سلام ،من پرده هلالی داشتم به تشخیص دکتر بعد. دکتر گفته بودن که پارگیش خون داره،ولی شب عروسی خونی نیومد فقط تا روز بعدش چند لکه دیدم ،قبل اینم نزدیکی نداشتم خواستم بدونم طبیعیه

      2. سلام خانم.دکتر.من افتادگی.مثانه.دارم.واحساس.مکنم.پرده.بکارتم.داره.روز به روز.خراش.برمیداره.چکار.کنم

        1. سلام، در سن پایین اگر هستید افتادگی مثانه معنی نمیده و اگه سن بالا هستید و زایمان داشتید و این باعث افتادگی مثانه شما شده که قاعدتا نباید پرده بکارت براتون مهم باشه. منظور سوالتون به خوبی مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *