دکتر سیده سعیده اسدی

انواع عمل زیبایی واژن - دکتر سعیده اسدی | ۰۲۱۷۶۷۰۰۵۱۸

این مقاله مورد تایید خانم دکتر اسدی می‌باشد

زمان مطالعه: 9 دقیقه

انواع عمل زیبایی واژن (انواع جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان)

در این مقاله قصد داریم درباره انواع جراحی زیبایی واژن صحبت کنیم. روش های مختلفی برای زیباسازی واژن وجود دارد٬ برخی از این روش های زیباسازی به کمک جراحی٬ لیزر و یا تزریق بر روی اندام تناسلی زنان انجام میشود که برخی روی ظاهر واژن تاثیر دارد و برخی از جراحی ها برای تنگ کردن واژن انجام میشود. معمولا عمل واژن به دلایل متعددی از جمله٬ زیبایی شکل ظاهر واژن٬ بالا بردن سطح کیفی رضایت زوجین از نزدیکی و گاهی هم به دلایل درمانی انجام میشود.

انواع عمل زیبایی واژن

  • روش های تنگی واژن (واژینوپلاستی،‌ پرینوپلاستی، لیفت با نخ، لیزر، RF)
  • لابیاپلاستی
  • لیزر واژینال
  • سفید کردن ناحیه تناسلی (بیلیچینگ، لیزر، کربوکسی تراپی)
  • تزریق چربی و پلاکت
  • جوانسازی نقطه جی و کلیتوریس
  • رفع خشکی واژن

مشکلات ناشی از گشادی واژن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بی اختیار شدن ادرار
  • بی اختیار شدن مدفوع
  • کاهش رطوبت واژن
  • خارش واژن و سوزش در ناحیه تناسلی

برخی از افراد در رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) دچار اختلال هستند و یا از عفونت های مکرر واژن و رحم بدلیل باز بودن دهانه واژن رنج می برند. درمان قطعی و برگشت ناپذیر تمامی این علائم با انجام عمل واژینوپلاستی یا پرینورافی است. در مقاله ای دیگر در مورد اینکه ارگاسم چیست توضیح داده ایم.

توضیحات دکتر سعیده اسدی در مورد روش های جوانسازی واژن

چه کسانی کاندید جوانسازی واژن هستند؟

بسیاری از خانم ها با افزایش سن و یا پس از بارداری و زایمان و یا تغییرات وزن و یا حتی افراد زایمان نکرده (بدلایل ژنتیکی دارای شلی بافت های پرینه) از گشادی واژن که می تواند بر اثر عوامل زیر باشد:

  • بالا رفتن سن و کاهش کلاژن سازی
  • کاهش وزن شدید
  • بارداری
  • ژنتیک
  • سرفه های مزمن
  • بالا رفتن فشار ناحیه شکم
  • افزایش وزن

گشادی واژن میتواند باعث کاهش میل جنسی و عدم رضایت همسرشان در رابطه زناشویی باشد.

تنگ کردن ناحیه تناسلی

دومین موضوعی که می تواند منجر به پیری ناحیه تناسلی شود، گشادی یا لاکسیتی ناحیه تناسلی است. این مشکل همانند هر تیرگی ناحیه تناسلی بر روی روابط زناشویی فرد تاثیر می گذارد.

روش های تنگ کردن ناحیه تناسلی

روش های زیادی برای تنگ کردن ناحیه تناسلی وجود دارد، که انتخاب روش درمان پس از بررسی های لازم و معاینه پزشکی و با توجه به شرایط فرد و تشخیص جراح زیبایی زنان متفاوت است.

اشعه آر اف

یکی از این روش ها استفاده از اشعه آر اف است که باعث سفت شدن و تا حدودی تنگ شدن ناحیه تناسلی و واژن می شود.

لیزر زیبایی زنان

روش دیگر استفاده از لیزر است، لیزر بیشتر سبب سفت تر شدن عضلات ناحیه تناسلی و جلوگیری از شل شدن آن می شود و کمتر نقشی در گشادی و تنگ کردن واژن دارد.

لیفت با نخ

یکی دیگر از روش های زیبایی و جوانسازی واژن استفاده از لیفت با نخ است که یکی از مهمترین و بروزترین روش های روز در دنیا است. در واقع این روش سبب بالا رفتن عضلات واژن و تنگ کردن این ناحیه می شود. به طور معمول این روش به صورت سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی حسی موضعی انجام می شود.

جراحی پرینورافی و واژینوپلاستی

از دیگر روش های جوانسازی واژن و تنگ کردن ناحیه تناسلی انجام اعمال جراحی همانند پرینورافی، واژینوپلاستی، ترمیم رکتوسل و دیگر اعمال جراحی است.

واژینوپلاستی

برخی از افراد در رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) دچار اختلال هستند و یا از عفونت های مکرر واژن و رحم بدلیل باز بودن دهانه واژن رنج می برند.
درمان قطعی و برگشت ناپذیر تمامی این علائم با انجام عمل واژینوپلاستی یا پرینورافی امکان پذیر است. جزئیات بیشتر در مورد عمل واژینوپلاستی را اینجا بخوانید.

این عمل تحت بیهوشی سبک عمومی یا بی حسی موضعی قابل انجام بوده طول عمل حدود نیم تا یک ساعت است.
در برخی موارد افرادی که دچار افتادگی رحم و مثانه هم هستند انجام آنها با هم در یک جلسه امکان پذیر است.
بهبودی پس از عمل سریع بوده و تمامی بیماران ۳ روز پس از عمل می توانند کار و فعالیت های عادی خود (به جز نزدیکی) را از سر بگیرند.
انجاممقاربت جنسی حدود ۴۰ روز پس از عمل توصیه می شود.
درد پس از عمل بسیار مختصر بوده و با مصرف مسکن های تجویزی کاملا قابل کنترل است.

پرینورافی یا پرینوپلاستی

جراحی زیبایی تنگ کردن واژن یا پرینورافی یک نوع عمل جراحی ترمیمی و زیبائی واژن محسوب شده که هدف تنگ کردن واژن است.
جراحی پرینورافی به منظور کاهش سایز ورودی واژن صورت می گیرد، معمولا با افزایش سن و داشتن زایمان های متعدد و رابطه های جنسی متعدد زنان با مشکل گشادی واژن مواجه می شوند که در این صورت خواستار جراحی پرینورافی هستند.

همزمان با جراحی زیبایی واژن، لابیا پلاستی نیز در جهت تکمیل عمل زیبایی قسمت خارجی واژن می تواند انجام شود.
در این جراحی دیواره پشتی واژن به هم نزدیک شده و در قسمت بیرونی واژن عمل ترمیم انجام می گیرد. گشادی واژن می تواند موجب کاهش میل جنسی و درنتیجه سردی زوجین نسبت به یکدیگر شود. برخی از زنان بعد از زایمان طبیعی خواستار انجام این جراحی هستند.

عمل تنگی واژن

شاید برخی از زنان در مواقع فعالیت های روزانه؛ نظیر ورزش کردن، پوشیدن لباس های تنگ یا در حین ارتباط جنسی دچار درد و ناراحتی به دلیل داشتن لابیاهای بزرگ واژن، داشته باشند. این افراد اگر دچار اختلال در زندگی روزمره شده باشند، می توانند از عمل لابیاپلاستی استفاده کنند.

آیا دختران باکره می توانند از لابیا پلاستی استفاده کنند؟

بله، لابیاپلاستی عملی است که در ناحیه بیرونی واژن است و آسیبی به پرده بکارت وارد نخواهد کرد و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

زیبا سازی واژن با لیزر / لیزر واژینال

با توجه به استفاده گسترده لیزر در اعمال زیبایی در قسمت های مختلف بدن، مطالعات مختلف تاثیرات به سزای این روش را در جوان سازی ناحیه تناسلی خانم ها نشان داده است.

در دوره یائسگی تولید هورمون استروژن در بدن رو به کاهش می گذارد و سبب تغییراتی در دستگاه تناسلی می گردد.
همچنین دیواره واژن با افزایش سن و کاهش کلاژن سست و نازک میگردد. جوان سازی واژن در چنین شرایطی تاثیرات مفیدی دارد.

انجام عمل زیبایی واژن (جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ) و لیزر روشن کننده رنگ پوست ناحیه تناسلی در یک جلسه جراحی با هم نیز امکان پذیر است.
در برخی موارد بر حسب تمایل بیماران عمل تزریق چربی در لابیا به منظور برجسته سازی و زیبایی دستگاه تناسلی خارجی زنان و رفع نسبی تیرگی پوست ناحیه تناسلی به همراه عمل تنگ کردن واژن انجام می شود.

روشن سازی ناحیه تناسلی یا سفید کردن کردن ناحیه تناسلی

در افرادی که به طور طبیعی دارای پوست تیره و سبزه هستند، ناحیه تناسلی نیز تیره تر است.
ایجاد تیرگی می تواند بر اثر عوامل ارثی و ژنتیکی باشد، یا در اثر اختلالات هورمونی یا پوشیدن لباس های تنگ و چسبیده به بدن یا استفاده از تیغ به طور مکرر یا افزایش تولید ملاتونین در واژن و یا بارداری و غیره باشد.

علل تیرگی ناحیه تناسلی

علل متعددی می تواند موجب تیرگی ناحیه تناسلی شود که این عوامل عبارت است از:

سن، عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی، پوشیدن لباس های زیر تنگ، استفاده مکرر از تیغ یا ژیلت یا حتی اپیلاسیون، کمبود برخی از ویتامین ها، اختلالاتی در غدد فوق کلیوی، حاملگی، چاق و لاغر شدن و  ….

روش های سفید کردن ناحیه تناسلی

سفید کردن ناحیه تناسلی به چند روش انجام می شود که انتخاب روش زیبایی بسته به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک متخصص زنان متفاوت است و هر کدام از این روش ها تاثیرات زیادی بر روی روشن سازی این ناحیه خواهد داشت، این روش ها عبارت است از:

۱- بلیچینگ واژن

در روش بلیچینگ با استفاده از مواد شیمیایی و استعمال آن بر روی پوست ناحیه تناسلی به سفید کردن واژن می پردازیم. این مواد شیمیایی در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه از روی ناحیه مورد نظر پاک می شود و چند نوع ماده مختلف بر روی ناحیه تناسلی استفاده می شود تا آن تاثیر را ایجاد نمایید.
به طور معمول در سه نوبت این روش زیبایی انجام می شود که تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت و ماندگاری روش بلیچینگ ناحیه تناسلی بالا می باشد.

۲- لیزر زیبایی زنان

دومین روش سفید کردن واژن استفاده از لیزر است. این روش زیبایی طی چند جلسه انجام خواهد شد که تعداد جلسات آن بسته به شدت تیرگی ناحیه تناسلی فرد متفاوت می باشد و به طور معمول تعداد جلسات زیبایی حدود پنج تا شش خواهد بود. جالب است بدانید که سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

۳- کربوکسی تراپی و DBD پلاسما

دو روش کربوکسی تراپی و DBD پلاسما می تواند موجب افزایش خونرسانی و کلاژن سازی ناحیه تناسلی شود که در نهایت می تواند منجر به روشن سازی ناحیه تناسلی می شود.

تیرگی واژن امری طبیعی در اکثر اوقات است و مشکل خاصی محسوب نمی شود و اگر باعث نارضایتی شود قابل رفع است.

تزریق چربی

در روش تزریق چربی از پیوند چربی اتولوگ استفاده می کنند، یعنی از چربی های بدن خود فرد (که اصولا از چربی های ناحیه شکم و پهلو ها و ران بر می دارند.)
برای تزریق در ناحیه واژینال استفاده می شود؛ که این امر به مزایای استفاده از این روش اضافه کرده است . هم چنین افرادی که دچار عدم تقارن در لابیاهای خود هستد و تمایلی به انجام لابیاپلاستی ندارند می توانند از این شیوه به عنوان گزینه مناسب جهت اصلاح عدم تقارن استفاده کنند. جزئیات بیشتر تزریق چربی به واژن را اینجا بخوانید.

جوانسازی نقطه جی و کلیتوریس

افزایش سن یکی از موضوعاتی است که می تواند سبب کاهش میل جنسی شود. در روش های جوانسازی ناحیه تناسلی با تقویت نقطه جی و کلیتوریس، می توان به تقویت قوای جنسی کمک نمود. روش های مختلفی می تواند سبب جوانسازی این مشکل شود که عبارت است از: تزریق ژل، تزریق پلاکت یا پی آر پی، کربوکسی تراپی و لیزر است. جالب است بدانید که با کمک تمامی این روش ها ناحیه نقطه جی تحریک می شود و باعث افزایش خونرسانی و افزایش سلول های این ناحیه و همچنین افزایش میل جنسی می شود.

در مجموع توجه داشته باشید که پزشک قبل از هرگونه اقدامی و انتخاب هر روش زیبایی واژن، شرح حال کاملی از بیماری‌ها و داروهای مصرفی و حساسیت ها میگیرد تا بهترین و کارآمد ترین شیوه را به شما پیشنهاد بدهد.

درمان خشکی واژن

یکی از مشکلات زنان در دوران یائسگی خشکی واژن، سوزش و درد در زمان روابط جنسی است. اولین اقدام در درمان خشکی واژن، درمان های هورمونی است، البته بسیاری از زنان در دوره سنی یائسگی قادر به مصرف داروهای هورمونی نخواهند بود زیرا این نوع داروها سبب بروز مشکلات قلبی و عروقی در آن ها می شود. لذا بهتر است با کمک روش های جوانسازی اقدام به رفع چنین مشکلی نمود.

روش های زیادی برای جوانسازی ناحیه تناسلی و رفع خشکی واژن وجود دارد که این روش ها عبارت است از: کربوکسی تراپی واژن، لیزر درمانی و پی آر پی است.

پی آر پی

پی آر پی یکی از روش های جوانسازی به شمار می آید. در این روش با استفاده از پلاکت های خون فرد و تزریق در ناحیه تناسلی به جوانسازی این ناحیه می پردازیم. در حقیقت این روش زیبایی سبب افزایش رشد سلول ها و کلاژن سازی این ناحیه می شود و تاثیرات شگرفی را به همراه خواهد داشت.

لیفت پوست ناحیه تناسلی

یکی دیگر از مشکلاتی که با افزایش سن در ناحیه تناسلی ایجاد می شود، افتادگی و شل شدن پوست ناحیه تناسلی است. افتادگی و شل شدگی پوست ناحیه تناسلی سبب می شود تا ناحیه تناسلی شکل نامطلوب پیدا کند و همچنین بر روی ارگاسم و ارضای فرد در زمان برقراری رابطه جنسی تاثیر می گذارد و سبب کاهش آن می شود.

روش های مختلفی برای لیفت پوست ناحیه تناسلی و حجیم یا پر کردن این ناحیه انجام می شود، که این روش ها عبارت است از: تزریق ژل یا فیلر، تزریق چربی و همچنین استفاده از لیفت با نخ است.

از روش های دیگری که برای لیفت ناحیه تناسلی استفاده می شود DVD پلاسما است، در واقع این روش سبب افزایش کلاژن سازی و جمع شدن ناحیه تناسلی به سمت بالا می شود.

هزینه جوانسازی واژن چقدر است؟

همانطور که ملاحظه کردید روش های متعددی برای جوانسازی واژن وجود دارد. هر یک از این روش ها هزینه مخصوص به خود را دارند که البته در افراد مختلف، متفاوت است. بنابراین لازم است که برای تعیین این هزینه به صورت حضوری نزد پزشک مورد نظر خود مراجعه نمایید تا با انجام معاینات لازم هزینه نهایی را برای شما مشخص کند.

برخی عوامل در تعیین هزینه جوانسازی موثرند که از جمله مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • روش جوانسازی
  • شرایط سنی
  • نوع مشکل واژن (گشادی، تیرگی، افتادگی و …)
  • شدت مشکل مراجعه کننده
  • پیچیدگی روند درمان
  • تعداد جلسات درمان
  • ابزار و تکنیک ها

لازم به ذکر است که همین عوامل موجب تفاوت هزینه جوانسازی دستگاه تناسلی در افراد مختلف می شود.

پزشکان با تخصص زیبایی زنان، انتخاب مناسبی برای جوانسازی واژن محسوب می شوند که می توانند خواسته شما برآروده سازند. اما باید بتوانید بهترین متخصص و جراحی زیبایی زنان را بیابید که به قدر کافی در این زمینه تجربه داشته باشد. اقدامات زیبایی و جوانسازی از حساسیت بالایی برخوردارند و کوچک ترین خطا می تواند مشکلات متعددی مانند عفونت، زخم، تورم و … را برای افراد ایجاد کند.
برای یافتن یک دکتر خوب جوانسازی می توانید در اینترنت جستجو کنید و رزومه او را بررسی نمایید. با این کار تا حدودی متوجه دانش و تخصص او در زمینه زیبایی خواهید شد. همچنین بررسی صفحات مجازی پزشک نیز به شما اجازه می دهد که بیشتر با خدمات او آشنا شوید. شاید پزشکی انتخابی شما در زمینه زایمان و بارداری تجربه بیشتری داشته باشد اما در زمینه زیبایی فعالیت کمتری داشته باشد.
در چنین شرایطی بهتر است کمی بیشتر تحقیق کنید. هرچه تجربه جراح بیشتر باشد، احتمال موفقیت آمیز بودن روند درمان هم بالاتر است.در نهایت پس از تصمیم گیری کلی بهترین راه مراجعه حضوری نزد جراح است. می توانید پیش از آن از اطرافیان و افراد دارای تجربه مشابه هم کمک بگیرید اما نباید به آن اکتفا کنید. زیرا شرایط افراد باهم تفاوت داشته و انتظارات آن ها نیز با هم متفاوت است. از همین رو مراجعه حضوری بهترین راه برای برقراری ارتباط با پزشک و بیان خواسته ها و نظراتتان است.
Vaginal Beauty Surgery b - انواع عمل زیبایی واژن (انواع جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان)

متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ زیبایی زنان

در مطب دکتر سعیده اسدی، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای درمانی، زیبایی و ترمیمی زنان به متقاضیان گرامی ارائه شود.

دیگر مقالات این دسته بندی

16 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید. خانم دکتر من مشکل هم لابیا دارم هم تیرگی باید چکار کنم بهتر بشه؟

  2. سلام وقت بخیر خانم دکتر من دوتا بچه دارم دومی الان رفته تو شش سال.چند ماهه اقدام کردم واسه بارداری اما هنوز خبری نیس چطوری باید پیش برم

    1. سلام، برای انجام آزمایشات هورمونی، سونوگرافی، آزمایش اسپرم و باز بودن لوله های رحم به متخصص زنان مراجعه کنید.

  3. بسیار بسیار سپاسگزارم. واقعاً ممنونم٬ با مطب تماس گرفتم و مشاوره گرفتم٬ ممنونم از پاسخگویی خوبتون خانم دکتر.

  4. خانم دکتر پوست بیکینیم شدیدا خشک شده در اثر اپیلاسیون های مداوم ؛ چه کرمی بزنم از خشکی در بیاد ؟ زینک هم زدم فایده نداشت

    1. کربوکسی تراپی خوبه کرم ویتامین آد و کرمهای مرطوب کننده هم خوبند

  5. خانم دکتر کسی که زیبایی با بالا کشیدن رحم انجام داده چی در این گونه هم میشه آیا لازمه

  6. سلام خانم دکتر من از یه دکتر زنان شنیدم که این روش های جوانسازی باعث بروز کیست میشه آیانظر شماهم در این رابطه همینه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *