دکتر سیده سعیده اسدی

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

این مقاله مورد تایید خانم دکتر اسدی می‌باشد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

در اثر افزایش سن و برخی علل که پایین تر توضیح میدهیم٬ پوست خاصیت الاستیسیته و آن قوام و سفتی خود را در اثر کاهش کلاژن از دست میدهد٬ لیزر مونالیزا تاچ یک راه درمانی بسیار موثر برای جوانسازی است که در این زمینه کاربرد دارد.

منظور از جوانسازی واژن

زمانی که صحبت از جوان سازی واژن میشود تعاریف مختلفی در ذهن افراد به وجود می آید و به احتمال زیاد تعریفی که یک فرد سی و پنج ساله از جوانسازی واژن خود دارد با فردی که با تغییرات دوران یائسگی مواجه شده است تفاوت هایی دارد.

پس درهمین ابتدا توضیح میدهیم که منظورمان از جوانسازی واژن چیست و شامل چه مواردی میشود و چه مسائل و مشکلاتی را می تواند برطرف کند.همان طور که در مطالب گذشته ذکر کردیم٬ بصورت سیر طبیعی و غیر قابل اجتناب، بعد از گذشت زمان اعضای بدن پس از گذشت زمان و افزایش سن رو به پیری و افتادگی می روند و دچار تغییراتی میشوند که ممکن است برای شخص ناخوشایند باشد.

یکی از تغییراتی که خانم ها با افزایش سن و زایمان با آن رو به رو می شوند، تغییراتی در بافت و ساختار ظاهری واژن می باشد. این تغییرات میتواند مشکلاتی را برای خانم ها به وجود آورد.مشکلاتی مانند گشادی واژن، شلی واژن، کاهش کشسانی (خاصیت الاستیسیته) بافت واژن و درد در هنگام تماس جنسی، که زندگی جنسی و زناشویی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین مشکلات دیگری مانند خشکی، خارش و سوزش واژن، عفونت های مکرر و بی اختیاری ادرار و نیاز مکرر به دفع ادرار که می تواند زندگی روزمره را دچار اختلال کند.در سن یائسگی این مشکلات میتواند عوارض ناشی از همین مورد باشد. این عوارض و مشکلات را آتروفی واژن یا آتروفی ژنیتال گفته می نامند. تقریبا 50 درصد زنان را در سن یائسگی تحت تاثیر قرار می دهد.

آتروفی واژن در یائسگی

آتروفی واژن یا همان آتروفی ژنیتال به دلیل کاهش سطح استروژن در بدن اتفاق می افتد. به طور طبیعی در طی یائسگی میزان استروژن کاهش می یابد،

البته این کاهش استروژن میتواند دلایل دیگری نیز همانند بعضی از جراحی ها یا درمان های پزشکی، داشته باشد، در این زمان خونرسانی به واژن کاهش می یابد و منجر به نازک شدن دیواره های واژن می شود.مخاطی که از محافظ واژن، ضخامت و هیدراته بودن (آب داشتن) خود را از دست میدهد که باعث خشکی واژن و احساس درد و ناراحتی در حین رابطه جنسی می شود.

در زمان یائسگی همچنین تغییراتی در اسیدیته و pH محیط واژن ایجاد می شود که تاثیرات زیادی بر عملکرد و سلامت واژن دارند. اگر شما دچار این نوع از مشکلات هستید٬ بهره گیری از لیزر جوان کننده واژن قادر به بهبود بیشتر این تغییرات می باشد. علائم آتروفی واژن را به صورت اجمالی در ادامه میبینیم که این علائم میتوانند به صورت جداگانه یا همرا با یکدیگر رخ بدهند.

  • خشکی و خارش و سوزش واژن
  • درد در هنگام تماس جنسی
  • شلی عضلات دیواره واژن و کاهش کشسانی بافت آن (گشادی واژن)
  • عفونت های مکرر
  • بی اختیاری ادرار و نیاز به دفع مکرر ادرار

پیشنهاد میشود بخوانید: درمان آتروفی واژن یا آتروفیک

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

یکی از روش های موثر بر جوان سازی واژن٬ لیزر مونالیزا تاچ است که در روشن کردن واژن و برخی نواحی بدن از جمله بیکینی، کشاله ران، زیربغل و … و همچنین جوانسازی پوست مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین در درمان آتروفی و بی اختیاری ادرار خیلی خوب جواب داده و در سفت کردن واژن نیز بسیار موثر است. اثر گذاری آن و راحت بودن و غیر تهاجمی بودنش آن٬ علت استفاده عمده از این لیزر برای جوان سازی واژن شده است. با تحقیقات صورت گرفته بر لیزر مونالیزا تاچ٬ متوجه شده اند که استفاده از این روش نه تنها اثرات خوبی در پوست داشته است، بلکه اثرات مفید و درمانی نیز در جوانسازی و بازسازی واژن داشته است.

طبق گفته های گذشته٬ به دلایل متعددی و با کاهش هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن خانم ها، کاهش حجم و شلی بافت به خصوص در ناحیه تناسلی اتفاق می افتد. لیزر مونالیزا تاچ که در جوانسازی واژن مورد استفاده قرار می گیرد، درمانی ساده و موثر است که با تحریک کردن فرایندهایی که بازسازی طبیعی بدن را انجام می دهند٬ عمل می کند.

کاربرد زیبایی و درمانی لیزر مونالیزاتاچ

monaliza kk - جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ
لیزر جوان کننده مونالیزا تاچ چگونه کار میکند؟

طرز کار لیزر مونالیزا تاچ

لیزر مونالیزا تاچ٬ یک لیزر غیر تهاجمی است. ابتدا متخصص، قبل از وارد کردن لیزر٬ داخل واژن را تا حد امکان خشک می‌کند. این بخش از درمان اندکی ناراحت کننده است. سپس متخصص پروب لیزر را وارد واژن می‌کند. این عمل تقریبا حدود  ۱۵ – ۵ دقیقه زمان می‌ برد و پس از آن پروب لیزر بیرون آورده می‌شود.

معمولاً توصیه می‌شود که سه جلسه درمان در فواصل ۶ هفته‌ای انجام بگیرد و پس از آن درمان سالانه یک بار برای نگهداری واژن تکرار شود. با انجام این روش، اشعه لیزر مونالیزا تاچ باعث می شود که فیبروبلاست ها تحریک شوند و کلاژن سازی صورت بگیرد. این شیوه در کمتر از یک ماه سبب بازسازی بافت دیواره واژن با ساختاری قوی و کلاژن های بیشتر می گردد.

بیشتر بخوانید: کربوکسی تراپی واژن یکی از روش های جوانسازی واژن

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ مناسب چه کسانی است؟

  • افرادی که هنوز به طور کامل دچار شلی واژن نشده باشند.
  • افرادی که دارای بی اختیاری ادرار یا تکرر ادرار می باشند.
  • افرادی که می خواهند عضلات واژن سفت تری داشته باشند.
  • خانم هایی که سابقه بارداری نداشته اند اما دارای واژن گشادی هستند.
  • زنان یائسه ای که دچار آتروفی واژن شده اند.
  • خانم هایی که دچار خشکی و سوزش واژن هستند.
  • افرادی که به دلیل نازک شدن دیواره واژن، در هنگام نزدیکی دچار درد می شوند.
  • افرادی که دچار عفونت های مکرر می شوند.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ چیست؟

همان طور که در مطالب بالاتر ذکر کردیم جوانسازی واژن با لیزر مشکلاتی مانند خشکی و سوزش واژن، تکرر ادرار، عفونت های مکرر، شلی و گشادی واژن و درد حین رابطه جنسی را تا حد زیادی می تواند برطرف سازد.

  • در جوانسازی واژن با لیزر هیچ برش و خونریزی ایجاد نمی شود.
  • هر جلسه بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان می برد.
  • بدون نیاز به بی حسی موضعی یا بی هوشی انجام میشود
  • جهت جوانسازی واژینال با لیزر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.
  • نتیجه درمان در مدت زمان اندکی قابل مشاهده است.
  • عوارض این روش بسیار کم می باشد.
  • بعد از عمل، استراحت نیاز نیست و میتوانید کارهای روزانه خود را انجام دهید.
  • شما می توانید با انجام یک دوره درمان، مشکلات دیگری همچون آتروفی واژن را همزمان برطرف نمایید.
  • برای خانم هایی که درمان هورمونی برایشان ممکن نیست (مانند بیماران سرطانی) این شیوه گزینه مناسبی است
monalizatoch deasadi b - جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ
لیزر جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

اقدامات قبل از لیزر مونالیزا تاچ

  • در صورت داشتن بیماری خاص٬ عفونت لگنی٬ زگیل تناسلی و تبخال٬ ابتدا موضوع را با پزشک در میان گذاشته و پس از درمان آنها اقدام به لیزر نمایید
  • پس از پایان دوران قاعدگی٬ اقدام به لیزر نمایید
  • ممکن است پزشک برای درمان آتروفی و خشکی واژن شما٬ ابتدا تست پاپ اسمیر بگیرد و بعد از اطمینان از سلامت بودن رحم٬ اقدام به لیزر نماید

پرسش و پاسخ در مورد جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

آیا انجام این کار دردناک است؟

لیزر واژن اصولا یک شیوه بدون درد است.

ولى در برخی افراد که آستانه تحمل درد پایینی دارند، ممکن است احساس ناخوشایند اندکی داشته باشند، که با یخ و مسکن برطرف می شود.

آیا امکان بارداری پس از لیزر وجود دارد؟

بلی – هیچ منعی پس از انجام لیزر برای بارداری وجود ندارد.

تعداد جلسات برای انجام لیزر چقدر است؟

برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ۳ جلسه در طی ۲ ماه کفایت می کند.

میزان ماندگاری این روش چقدر است؟

ماندگاری استفاده از لیزر مونالیزا تاچ در درمان بی اختیاری ادرار و خشکی واژن تا ۵ سال هم جوابگو هست.

متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ زیبایی زنان

در مطب دکتر سعیده اسدی، همواره تلاش می‌شود با تکیه بر دانش و مهارت بالا، بهترین روشهای درمانی، زیبایی و ترمیمی زنان به متقاضیان گرامی ارائه شود.

دیگر مقالات این دسته بندی

16 پاسخ

  1. سلام خانم دكتر. آيا RF عفونت هاي قارچي مكرر را راحت تر از بين ميبره يا ليزر؟

  2. سلام خانم دکتر. یه مقاله در مورد لیزرها و دستگاههای آر اف که برای سفید کردن آلت تناسلی استفاده میشه میخوندم که ذکر می‌کرد در حال حاضر هیچ دستگاه ‌و لیزری جهت وایتنینگ یا تنگی یا جوانسازی و یا تکرر ادرار وجود نداره که مورد تاییدیه اِف دي اِي باشه. خودم شخصا به كمپانيهاشون ايميل زدم و جواب گمراه كننده اي بهم دادن. بعد تصميم گرفتم به خود اف دي اي ايميل بزنم كه خيلي صريح و واضح در جواب بهم گفتن كه دستگاه هاي ليزر مونا ليزا تاچ كه اربيوم فركشنال و آر اف هستن، و دستگاه هاي ژوليت و تماني ليزر هاي موجود در بازار پزشكي، (ليزرهاي جراحي با اين ليزرها فرق داره) كه به هدف جوانسازي و وايتنينگ و تنگي استفاده ميشه، تاييديه براي اين كارها نداره. اين ليزرها صرفاً براي درمان مشكلاتي همچون خشكي واژن بعد از يائسگي و يا سوزاندن زگيل تناسلي و براي درمان برخي سرطانها تاييديه از طرف اف دي اي دارن كه مريضها با تصور اينكه خوب چون اين دستگاهها تاييديه اف دي اي دارن پس حتما براي سفيد كردن هم تاييديه گرفتن دست به انجام اينكار ميزنن كه بعضا دچار سوختگي و اسكارهاي داخل بافت رحم ميشه و جبران ناپذيره. اِف دي اِي امريكا به كمپانيها اخطاريه داده كه تا زمانيكه تحقيقات و اطلاعات اف دي اي براي جوانسازي و سفيد كردن واژن به پايان نرسيده، دست از تبليغات اشتباهشون به مريضها و پزشك ها بردارن. طبق تحقيقات اف دي اي در حال حاضر هيچ ليزري جهت تنگي يا سفيد كردن و يا جوانسازي وجود نداره كه تاييديه FDA رو داشته باشه. ميشه نظرتون و روشتون براي سفيد كردن رو بفرماييد

  3. لیزر مونالیزا فقط برای داخل واژن کاربرد داره یا اینکه برای جوانسازی ظاهر واژن هم استفاده میشه مدل لیزرهای جوانسازی که برای پوست به کار میره؟

  4. سلام خانم دکتر من از یه دکتر زنان شنیدم که این روشهای جوانسازی باعث بروز کیست در زنان میشه… آیا به نظر شما هم این گفته صحت داره؟

  5. پگاه
    لطفا درباره پرمویی هم پست بزارید که با قرص و لیزر کنترل میشه یا نه؟ 😢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *