اوزون تراپی واژن

☂ آیا دچار آتروفی و خشکی واژن هستید؟

🌂 آیا دچار بی اختیاری استرسی هستید؟

☂ آیا سفتی بافت واژن تان کم شده و خاصیت کشسانی خود را از دست داده است؟

🌂 آیا یائسگی٬ برای واژن تان مشکلاتی ایجاد کرده است؟

☂ آیا بعد از زایمان دچار شلی واژن شده اید؟

اوزون تراپی چگونه کار میکند؟

ازون درمانی طیف گسترده ای از کاربردهای درمانی را در کنار مجموعه ای از مکانیسم های عملکرد دارد. ازون درمانی به طور معمول برای بازسازی بافت ، آنتی اکسیدان ، تقویت کننده سیستم ایمنی ، ضد التهابی و ضد پیری استفاده می شود.

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی (به انگلیسی: Ozone therapy) درمانی است که می تواند سیستم های التیام دهنده بدن را فعال کند. به زبان ساده اوزون یک مولکول حاوی سه اتم اکسیژن است. اوزون اغلب به دلیل تاثیرات خود در لایه استراتوسفر جو زمین و مسدود کردن پرتو های فرابنفش شناخته می شود.

با این حال، این گاز در زمینه پزشکی به شکل استریل و درمانی به کار رفته و دارای بیش از یک قرن سابقه در درمان موفق بیماری ها و عوارض متعدد است. چندین دهه است که اوزون در زمینه پزشکی به کار گرفته شده و استفاده از آن در اروپا رایج است.
پلاسما اولین بار توسط آقای لانگر در سال ۱۹۳۰ به عنوان نوع چهارم ماده توضیح داده شد پلاسمایی که در فیلد الکتریکی ایجاد می شود یون های دارای انرژی بالا دارند آفتاب و رعد و برق مثال هایی از پلاسمای طبیعی هستند نان ترمال دی الکتریک باریر دیسشارژ پلاسما یا همان دی بی دی بیش از یک قرن شناخته شده است و اولین بار توسط ورنر زیمنس به عنوان تولید اوزون معرفی شد.
دی بی دی می تواند بر روی بافت زنده استفاده شود که باعث تولید آب اکسیژنه، اوزون و یون سوپر اکساید می شود در تحقیقات ثابت شده است دی بی دی نقش مثبتی بر سلولهای سرطانی دارد و آنها را نابود میکند.

در موارد بیماری‌های اعضای داخل لگن (ادنکسیت، اندومتریت، پارامتریت، پلویوپریتونیت) و بیماری‌های التهابی در مجاری تناسلی و انواع عفونت‌های سیستم تناسلی زنان از طریق دوش واژینال با محلول اوزون و انمای واژینال مخلوط اوزون ـ اکسیژن با حجم‌های متفاوت و دوزهای مختلف بر اساس نوع بیماری بکار می‌رود.

روش های اوزون تراپی

اوزون تراپی به ۴ روش مختلف انجام می شود:

• اوزون تراپی درون وریدی (اتوهموتراپی)
  • حمام یا سونا با گاز اوزون
  • تزریق اوزون به مفصل و بافت نرم (پرولوزون)
  • اوزون درمانی واژن و مقعد

اوزون تراپی که در مطب دکتر اسدی انجام میشود از نوع درون وریدی است و همچنین در درمان واژن و مقعد مورد استفاده قرار میگیرد.

اوزون تراپی واژن و مقعد

در این روش گاز اوزون از طریق یک کاتتر کوچک و متصل به کیسه ای پر از گاز به صورت مستقیم به مقعد و واژن وارد می شود. اوزون تراپی واژن و مقعد شبیه به انما یا دوش واژینال بوده با این تفاوت که به جای مایع از گاز استفاده می شود.

همچنین، در حین انجام فرایند حریم خصوصی بیمار در مطب رعایت خواهد شد. چنین گزینه درمانی می تواند برای درمان برخی بیماری های مادرزادی، فیشر، بدخیمی های مرتبط با بیماری های زنان یا لوله گوارش، هموروئید، فیستول و موارد دیگر استفاده شود.

اوزون تراپی مقعدی تنها به درمان بیماری های مقعد محدود نشده و می تواند برای سم زدایی بدن و درمان بیماری های کبدی نیز مفید باشد. ورید باب (پورت) گاز اوزون را به صورت مستقیم از مجرای گوارش به کبد می رساند.

وارد کردن جریان گاز اوزون به کولون از راه مقعد یا واژن. معمولاً اوزون درمانی به روش تزریق مقعدی یا واژنی به مدت ۳۰ ثانیه، یک تا سه بار در روز در هفتۀ اول انجام می‌شود.

نحوه عملکرد اوزون تراپی

• با فعال کردن سیستم ایمنی،
  • با فعال سازی مجدد سیستم آنتی اکسیدانی
  • و با تحریک متابولیسم

اکسیژن تاثیر خود را بر جای می گذارد. این درمان خاصیت ضد عفونی بالایی داشته و به درمان عفونت های ناشی از

• باکتری،
  • قارچ،
  • مخمر،
  • ویروس
  • تک یاخته ها کمک می کند.

همچنین اوزون تراپی در کاهش التهاب نیز بسیار موثر بوده و هدف قرار دادن نواحی در معرض خطر التهاب را ممکن می سازد. بسته به روش اوزون تراپی بیمار از مزایای اختصاصی آن بهره مند می شود.

• ایجاد زنجیره ای اکسیداتیو کوتاه
  • تقویت جریان خون موضعی پراکسیژن
  • دفع سلول های التهابی مرده از طریق فعال ساختن ماکروفاژها و در نهایت دفع از طریق سیستم لنفی
  • تولید پروتئین F2
  • تولید اینترلوکین یک
  • تنظیم ایمنی

خدمات زیبایی واژن در مطب دکتر سعیده اسدی٬ متخصص زنان و فلوشیپ زیبایی زنان در شرق تهران
جهت مشاوره٬ با مطب تماس بگیرید.

carboxy back tem - اوزون تراپی واژن

• دچار ترشحات مکرر
  • جوانسازی و لیفت واژن
  • روشن سازی واژن

افرادیکه دچار بیماری های زیر هستند:

• بیماران مبتلا به کمبود گلوکز-۶-فسفات دهیدروژناز
  • پرکاری تیروئید کنترل نشده
  • زنان باردار در سه ماه اول بارداری
  • عفونت واژن
  • ترشحات مکرر واژن
  • تبخال تناسلی
  • زگیل تناسلی و HPV
  • جوانسازی و لیفت واژن
  • قبل از اوزون تراپی با پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف میکنید صحبت کنید.
  • قبل از اوزون تراپی٬ ژل لوبریکانت زده میشود تا عملکرد دستگاه راحت تر باشد.

اوزون تراپی به هیچ اقدامی بعدی نیاز ندارد و بیمار میتواند به فعالیتهای روزانه خود بدون هیچ مشکلی برگردد.

اما مانند هر اقدام دیگری٬ در این مورد نیز با پزشک خود صحبت کنید.

اوزون تراپی عارضه خاصی ندارد. اثرات آن اثبات شده، سازگار، ایمن است.

ازون تراپی روشی روشی بی ضرر و بی خطر است و عارضه ای ندارد و در اروپا بعنوان روشی کاربردی جهت کاهش درد و افزایش روند ترمیم رایج است .

بیمار با بیمار متفاوت است٬ معمولا تا زمان رفع مشکل بیمار، جلسات درمانی به صورت ۲ تا ۳ بار در هفته انجام می شود.

اگر درمان تبخال تناسلی باشد٬ معمولا بین ۵-۴ جلسه به فاصله هفته ای ۱ بار نیاز است

اگر در درمان ترشحات مکرر واژن باشد٬ معمولا بین ۴-۳ به فاصله هفته ای ۱ بار نیاز است

مدت زمان هر جلسه اوزون تراپی بین ۵ تا ۱۵ دقیقه است.

آمار ماندگاری درمان قابل توجه است ولی بیمار به بیمار و بسته به جنس و شدت بیماری متفاوت است.

بسیاری از بیماران که برای درمان عفونت و ترشحات مراجعه کرده اند پس از چند جلسه درمان٬ مشکل شان برطرف شده است.

اوزون تراپی یک پروسه بسیار ساده است و انجام آن خیلی سریع و سراپایی است. بیمار پس از تزریق میتواند به فعالیت روزانه خود برگردد.

اوزون تراپی با کمک یک هندپیس حاوی اوزون٬ انجام میشود و هیچگونه٬ درد٬ سوزش و قرمزی و سوختگی ندارد.

• با نظرسنجی از بیماران مطب٬ از کاهش قابل توجه ترشحات مکرر رضایت داشند
  • عفونت های واژن درمان برای مدت طولانی درمان شده است
  • در درمان تبخال و زگیل هم بسیار موثر است

کار با دستگاه اوزون تراپی مانند هر اقدام دیگری که برای وازن انجام میدهید ضروری است که توسط پزشک آموزش دیده و متخصص انجام شود.

هزینه این درمان به روش و تعداد جلسات درمانی و همینطور روش انجام اوزون تراپی بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت با شماره های مطب تماس بگیرید.

شماره مطب: ۰۲۱۷۶۷۰۰۵۱۸

جهت مشاوره٬ با مطب تماس بگیرید.