پماد برای تبخال تناسلی

بهترین پماد برای تبخال تناسلی

برای درمان تبخال تناسلی، می‌توان از قرص آسیکلوویر 400 یا پماد آسیکلوویر استفاده کرد. برای مثال در افرادی که دچار عود مکرر تبخال دستگاه تناسلی می‌شوند، می‌توان از قرص آسیکلوویر برای کاهش تعداد عودهای آینده استفاده کرد.

لطفا توجه داشته باشید که قرص آسیکلوویر 400 به تنهایی از شیوع تبخال در دستگاه تناسلی محافظت نمی‌کند. بنابراین به منظور کاهش احتمال ابتلا به تبخال در شریک زندگی‌تان، در دوره‌های ابتلا به بیماری یا هنگامی که علائم ظاهر شوند، تماس جنسی نداشته باشید.

به این موضوع دقت کنید که حتی اگر علائمی وجود نداشته باشد، امکان گسترش تبخال تناسلی وجود دارد. بنابراین همواره در تمام فعالیت‌های جنسی از روش‌های مانع مؤثر مانند کاندوم لاتکس یا پلی اورتان استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که این دارو برای چشم استفاده نشود.

بهترین زمان مصرف قرص آسیکلوویر

بهتر است آسیکلوویر را هر چه سریع‌تر پس از ظاهر شدن علائم عفونت تبخال (مانند درد، سوزش یا تاول) مصرف کنید.

در زمان استفاده از پماد این دارو از دستکش لاستیکی استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا عفونت به نقاط دیگر بدن شما منتقل نشود و از انتقال عفونت به دیگران جلوگیری کنید. از دارو به حدی استفاده کنید که تمام زخم‌ها (تاول‌ها) را به طور کامل پوشانده و معمولا یک نوار پماد روی هر ناحیه از پوست آسیب‌دیده به ابعاد 5×5 سانتی‌متر استفاده کنید، مگر اینکه پزشک شما دستور دیگری دهد.

برای کمک به رفع عفونت تب خال، به درمان کامل ادامه دهید حتی اگر علائم شما پس از چند روز بهبود یابد. با این حال از این دارو بیشتر از زمانی که پزشک تجویز کرده است، استفاده نکنید.

تبخال تناسلی چند روز طول میکشد

در بار اول که به این بیماری مبتلا میشوید ممکن است دوره درمان طولانی باشد و تا حدود یکماه هم طول میکشد. اما در بارهای بعدی که این بیماری عود میکند بین 4 تا 6 روز طول درمان دارد و در صورتی که قرص و پماد استفاده کنید زمان کمتری میبرد که خوب شود.